Híreink - Hungária autósiskola

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Híreink

KRESZ tanfolyam indul!
Dátum: 2019.10.23.
TANFOLYAM indul:  2019.11.04. 16
00
 
Tanfolyam Kezdésről és a kedvezményekről információ:  +3620/2053815 - hungariaautossuli@gmail.com !

Hungária Autósiskola
Figyelem!
Dátum: 2016.08.30.
Automata váltós autóban szeretnél vezetni tanulni?
Nálunk megteheted!
Hívj fel minket, használd ki a lehetőséget.
Hungária Autósiskola
Változik a KRESZ!
Dátum: 2016.07.24.
Már dolgozik a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az új KRESZ-szabályokon, a munkát azonban nem kapkodják el, várhatóan 1-1,5 év múlva jön a szabályozás - derül ki a Vezess.hu friss összefoglalójából. Néhány közlekedési táblával kevesebb lehet, és várhatóan változhatnak az eddeig alkalmazott sebességhatárok is. Amint azt elárulták, várhatóan több közlekedési táblát is száműznek majd. Így az eddig ismert 5-10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-110-130 km/órás táblák közül kiszedik a kevésbé használt útjelzőket, de változtatni akarnak a sebességhatárokon is.
A szakportál információi szerint az autópályákon gyorsabban hajthatnak majd a teherautók a 80-as korlát 90-re emelésével, miközben az ország legrosszabb állapotú útjain a 90-es maximumot lejjebb vihetik.

Figyelem! Motoros oktatás!
Dátum: 2015.11.10.
Örömmel értesítünk minden kedves érdeklődőt:
iskolánkteljes körű  oktatással bővítette kínálatát!
Nyitási akció: az elméleti oktatás díja motorosoknak:  

Hungária Autósiskola

Az iskolakezdés miatt változik a KRESZ
Dátum: 2014.08.30.
Az iskolakezdéshez időzítve egyértelművé válnak és a nemzetközi rendelkezésekhez igazodnak a gyermekek közlekedésének biztonságát szolgáló előírások.

Az uniós szabályozás új elemként bevezeti az úgynevezett i-Size (integrált univerzális ISOFIX) gyermekbiztonsági rendszerek használatának lehetőségét. Ezek az ülések fokozott védelmet nyújtanak az oldalirányú ütközésekkel szemben, rögzítési módjuk miatt beépítésük is könnyebb, kevésbé hibázható el. Egyszerűsödik az osztályba sorolás, a megfelelő terméket a gyermek magassága szerint választhatják ki a vásárlók. Az üléseken kötelezően fel kell tüntetni a magasságtartományt és maximális testsúlyt. A szeptember közepi átültetési határidőt tartva a KRESZ is alkalmazkodik a rendelkezéshez.

A módosítás új szövegezéssel teszi egyértelművé, hogy gyermekbiztonsági rendszer az első utasülésbe is szerelhető, háttal azonban csak akkor, ha az üléshez nincs légzsák vagy ki van kapcsolva. Egy másik pontosítás félreérthetetlenül rögzíti, hogy a "Gyermekszállítás" táblával megjelölt autóbuszt párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten a gyermekek be- és kiszállása közben kikerülni vagy a szembe jövő forgalomnak mellette elhaladnia tilos. A korlátozás időtartamát a vezető az összes irányjelző működtetésével jelzi.

Tavaly május óta a "Gyermekek" tábla alatti kiegészítő jelzőtáblán feltüntetett távolságon belül legfeljebb 30 km/h sebességgel szabad közlekedni. A friss előírások szerint egy másik kiegészítő tábla jelölheti azt az időszakot, amelyben a korlátozás érvényben van. A főként közoktatási intézmények környékén használt táblák így a tanítás kezdetének és végének reggeli és kora délutáni óráiban védhetik fokozottan a gyermekeket. A nap egyéb időszakaiban az autósok a megszokott tempóban közlekedhetnek az érintett útszakaszokon.



Új KRESZ-módosítások
Dátum: 2014.01.27.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium módosítaná a KRESZ-t az állampolgároktól és szakemberektől begyűjtött javaslatok alapján. Az alábbi változások várhatók. 

1. Vészvillogós torlódásjelzés
A gyorsforgalmi utakon torlódáshoz érkező autósok - a ráfutásos balesetek elkerülése érdekében - az irányjelzők kötelező működtetésével figyelmeztethetik lassításukra a körülöttük haladókat. Ez a megoldás külföldön már bevett gyakorlat, egyes autók vészfékezéskor több mint tíz éve maguktól aktiválják a vészvillogót.

2. Visszaszámlálás a lámpánál
A forgalomirányító lámpák piros és zöld fényjelzéseiben vagy a kiegészítő lámpákon számláló mutathatja a váltásig hátralévő időt - a tervezett módosításokkal egységes formában jelenítheti meg a jogszabály a közúti jelzéseket. A módosításban a KRESZ megújítását célzó lakossági felmérésben felmerült javaslatok is helyet kaptak.

3. Egységes táblaképek 
A KRESZ a megalkotása óta eltelt közel negyven évben több mint harminc alkalommal változott, ezért tucatnyi különböző stílusú közúti jelzés található. Az akár 1975-ben rajzolt jelzésképeket egységes szemléletben szerkesztett táblák válthatják fel a rendeletben (erre néhány jellemző példa látható alább). A tanulóvezetők így a hatályos KRESZ-ből pontosan azokat a táblaképeket sajátíthatják el, amelyekkel az utak mentén is találkozhatnak. A rendelkezések néhány, jogszabályban rögzített eltérést megengedhetnek. Így például kimondhatják, hogy városképi okokból más közúti jelzésekkel össze nem téveszthető egyedi táblák jelölhetik a helyi közösségi közlekedési eszközök megállóit és a taxiállomásokat.

4. Tábla egyházi létesítményekhez
Több uniós tagállamban kialakult gyakorlat átültetésével új jelzőtábla adhat tájékoztatást az út mellett vagy annak közelében lévő egyházi létesítményről. Felirat utalhat a felekezet, vallási közösség és az épület nevére, a szertartások időpontjára. Az információknak különösen olyan idegenforgalmi és üdülőövezetekben lehet jelentősége, ahol az odalátogatók kevesebb helyismerettel rendelkeznek.

5. Nappali menetfény motorkerékpárosoknak
A műszaki előírások után a KRESZ is megnyitja a nappali menetjelző lámpa szabályszerű használatának lehetőségét a motorkerékpárosok előtt (A személyautóknál ez már működik). Az 5-6 cm átmérőjű pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható és csak kismértékben terheli a jármű elektronikai rendszereit.

6. Lazább szabályozás helyi forgalmú teherautókra 
A KRESZ e-útdíj bevezetéssel egyidejűleg hatályba lépett módosítása megtiltotta a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek átmenő forgalmát az alsóbb rendű úthálózaton. Az üzemeltetési tapasztalatok alapján azonban az előzetesen becsülttől jelentősen elmaradó, kismértékű átterelődés mutatható ki a díjköteles szakaszokról a mellékutakra egyes térségekben. A jogalkotó ezért a helyi kereskedelem és gazdaság élénkítése érdekében a megyén belüli célforgalomban enyhíti a korlátozást. A súlyhatár általánosságban 12 tonnára nő, ezzel gyakorlatilag a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bekerül a kedvezményezettek közé. A pontosabban körülhatárolt tilalom lehetővé teheti, hogy a kijelölt szervek a jelenleginél is hatékonyabban lássák el ellenőrzési feladataikat.
 
A kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetésre közzétett rendelettervezetben foglaltak végleges elfogadásáról várhatóan egy-két hónapon belül döntés születik. Az új előírások a kihirdetést követő napon lépnek majd hatályba.


Új rutinpálya Gyöngyösön
Dátum: 2013.11.04
Minden gépjárműkategóriában szolgálhatja a gyakorlati oktatást az új tanpálya.
 
A megyei közlekedési hatósággal együttműködve alakította ki Gyöngyös új gépjárművezetési tanpályáját a K&V Kft. A cég telephelyén mintegy háromezer négyzetméteren alakították ki az új rutinpályát, amely minden gépjárműkategóriában - motorkerékpártól autóbuszig - jól szolgálhatja a leendő sofőrök gyakorlati képzését.

Fotó: Suha Péter
 A cég vezetője, Varga József elmondta: mivel társaságuk húsz éve "rója az utakat", tisztában vannak a gépjárművezetők képzettségének fontosságával. Ezért is vágtak bele - együttműködve a hatósággal - a rutinpálya kialakításába. A pályát külön szerződések alapján a gyöngyösi képzőhelyek használhatják. Emellett jó szívvel rendelkezésre bocsátják az európai szabványoknak mindenben megfelelő gyöngyösi rutinpályát a legkülönfélébb balesetmegelőzési, közlekedésbiztonsági programok helyszíneként.

Boda Ferenc, a Heves megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség Járművezető Vizsgáztatási és Utánképzési Osztály vezetője a tanpálya átadásakor elismerően szólt a K&V befektetett munkájáról, megjegyezve azt is: a cég infrastruktúrája lehetővé teszi, hogy immár vizsgaközpontként is működjön, ahol az elméleti vizsga kivételével minden egyéb vizsgát lehetnek a gépjárművezető-képzésben résztvevők.

Dr. Réthy Béla, Gyöngyös alpolgármestere azt emelte ki: a K&V példája is mutatja, hogy egy a környezetéért felelősséget érző cég miként tudja a saját tevékenységén túlmutatóan is szolgálni a közösség érdekeit.

A protokolláris pályaavatás után a gyakorlat következett, több tanulóvezető is kipróbálta a rutinpálya kínálta lehetőségeket. Jobbra hátra és előre egyaránt, meg persze az "Y" sem maradt ki a repertoárból.

Privacy Policy






Kövess minket:



Oktatóink:
__________
         
______________
         
______________
         
______________
         
______________

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz